سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی ما اهل بیت، [مایه] انتظام دین است . [امام باقر علیه السلام]

ترنم صبا




زهرا احمدی ::: چهارشنبه 85/11/4::: ساعت 11:19 صبح




زهرا احمدی ::: پنج شنبه 85/10/14::: ساعت 12:57 عصر

 

 قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم : 

 

      علی مع الحق

                              و الحق و مع علی

                                                              لن یفترقا

                                                                                حتی یرد علی الحوض




زهرا احمدی ::: پنج شنبه 85/10/14::: ساعت 12:31 عصر

 

 در این روز حضرت جبرئیل ( ع ) و بقیه ملائکه به امر خدای متعال جشن می گیرند و برپیامبر اکرم ( ص ) درود می فرستند و برای پیروان امیر المومنین ( ع ) و ائمه ( ع ) استغفار می کنند .

در چنین روزی توبه حضرت آدم ( ص ) پذیرفتنه شده و (( شیث )) وصی او گردیده است و نیز در چنین روزی حضرت ابراهیم ( ع ) از آتش نمرود نجات پیدا کرده و حضرت موسی برادرش هارون ( ع ) را به عنوان وزیر خودش انتخاب نموده و حضرت موسی ( ع ) یوشع بن نون را به عنوان وصی انتخاب کرده و حضرت عیسی ( ع ) هم شمعون الصفا را برای جانشینی خودش معرفی فرموده است.

از طرفی هم ، چون این روز عبدالله اکبر و روز اکمال دین و اتمام نعمت است شکر و حمد الهی صلوات بر پیامبر ( ص ) و آل طاهرینش ، لعنت و برائت از دشمنانشان ، زیارت امیرالمومنین ( ع ) ، نماز و عبادت و احیا ، روزه گرفتن ، ذکر خدا و دعا ، از آداب و سنت های موکده می باشد که ائمه علیهم السلام به این آداب مقید بوده اند زیرا که حفظ حرمت این روز واجب و از کف دادن برکات نازله در آن خسارت است.




زهرا احمدی ::: پنج شنبه 85/10/14::: ساعت 12:22 عصر


ازدواج یک کمال است و در دین مبین اسلام ارزش و جایگاه والایی دارد. اسلام این بنای ارزشمند را از بهترین بنیاد ها معرفی می کند ، به گونه ای که پیامبر اسلام می فرماید : هیچ بنیادی در اسلام نزد خداوند محبوب تر از ازدواج نیست.
رسول خدا ، این زیباترین پیوند را یک سنت نبوی محمدی می داند و دیگران را نیز به انجام آن تشویق می کند. هرکس مرا دوست دارد از سنت من پیروی کند و ازدواج از سنت من است.
تمایل مرد و زن برای ازدواج امری خدادادی است که آثار فراوانی در پی دارد. از آن جمله پیامبر اسلام ( ص ) ، فزونی مروت و نیکی سیرت را نتیجه ازدواج می داند و می فرماید :
پسران و دختران مجرد خود را همسر دهید که خداوند مروتشان را افزون و سیرتشان را نیکو کند.



زهرا احمدی ::: پنج شنبه 85/10/14::: ساعت 12:9 عصر

روایات نبوی

1 ) هر کس سوره انعام را بخواند هزاران فرشته از طرف او تا روز قیامت تسبیح می گویند و ثوابش برای او خواهد بود .

2 ) هر گاه مومن قرآن بخواند خداوند درهای رحمت را برای او بگشاید و هر حرفی که از دهان او خارج می شود خداوند از ان فرشته ای خلق می کند که آن تا روز قیامت برای خدا تسبیح میگوید و ثوابش از برای او خواهد بود .

3 ) هر کس سوره احقاف را بخواند به عدد هر رمل و ریگی که در دنیاست ده برابر حسنه به او عطا می شود و ده سیئه و گناه از او محو می گردد و مقامش در بهشت ده درجه بالا می رود.




زهرا احمدی ::: پنج شنبه 85/10/7::: ساعت 2:45 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :2658
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<