سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و چون خبر مرگ اشتر بدو رسید فرمود : ] مالک مالک چه بود به خدا اگر کوه بود کوهى بود جدا از دیگر کوهها و اگر سنگ بود سنگى بود خارا که سم هیچ ستور به ستیغ آن نرسد و هیچ پرنده بر فراز آن نپرد . [ و فند کوهى است از دیگر کوهها جدا افتاده . ] [نهج البلاغه]

ترنم صبا

 

 در این روز حضرت جبرئیل ( ع ) و بقیه ملائکه به امر خدای متعال جشن می گیرند و برپیامبر اکرم ( ص ) درود می فرستند و برای پیروان امیر المومنین ( ع ) و ائمه ( ع ) استغفار می کنند .

در چنین روزی توبه حضرت آدم ( ص ) پذیرفتنه شده و (( شیث )) وصی او گردیده است و نیز در چنین روزی حضرت ابراهیم ( ع ) از آتش نمرود نجات پیدا کرده و حضرت موسی برادرش هارون ( ع ) را به عنوان وزیر خودش انتخاب نموده و حضرت موسی ( ع ) یوشع بن نون را به عنوان وصی انتخاب کرده و حضرت عیسی ( ع ) هم شمعون الصفا را برای جانشینی خودش معرفی فرموده است.

از طرفی هم ، چون این روز عبدالله اکبر و روز اکمال دین و اتمام نعمت است شکر و حمد الهی صلوات بر پیامبر ( ص ) و آل طاهرینش ، لعنت و برائت از دشمنانشان ، زیارت امیرالمومنین ( ع ) ، نماز و عبادت و احیا ، روزه گرفتن ، ذکر خدا و دعا ، از آداب و سنت های موکده می باشد که ائمه علیهم السلام به این آداب مقید بوده اند زیرا که حفظ حرمت این روز واجب و از کف دادن برکات نازله در آن خسارت است.




زهرا احمدی ::: پنج شنبه 85/10/14::: ساعت 12:22 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 5


بازدید دیروز: 1


کل بازدید :2668
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<